11 Redenen waarom jij geen vet verliest

11 Redenen waarom jij geen vet verliest

0 11544
vet verliezen

Je traint jezelf helemaal te pletter, Soms wel 4 of 5 keer in de week naar de sportschool. Volle bak aan de gewichten en knallen tot aan zwetens toe.

vet verliezen

Toch verlies je niet zoveel vet als waar je op hoopt. Hoe kan dit?

Dit kan aan de volgende zaken liggen:

  1. Je denkt dat cardio de oplossing is – Normale cardio is niet geweldig om vet te verliezen. En hoe meer cardio je doet, des te meer jouw lichaam eraan went en dus minder vet zal verbranden met dezelfde inspanning omdat jouw conditie beter is geworden. Ga aan de intervaltraining! 
  2. Je gaat niet goed om met jouw “cheat” dag – Een cheat dag is prima, maar je moet er wel goed mee omgaan. De sleutel is dat je hoog in je koolhydraten gaat op je cheat dag en niet hoog in vetten. Dit verstoort namelijk het process op een hele verkeerde manier.
  3. Je eet niet genoeg proteïne op een dag – Te weinig proteïne binnen krijgen op een dag zal ervoor zorgen dat jouw vetverbrandingsproces wordt vertraagd. Zorg dat je een goed eetschema aanhoudt en ongeveer 2 gram per lichaamsgewicht in kilo’s binnen krijgt.
  4. Je wordt niet sterker – Door je calorie inname te verlagen zul je ook wat spieren verliezen. Zorg ervoor dat je krachttraining blijft doen met lage herhalingen op een hoog gewicht. Door dit te doen zul je spierverlies voorkomen.
  5. Er is teveel stress in je leven – Mentale en fysieke stress zorgt ervoor dat je minder vet verliest. Dit komt omdat het je “cortisol” level verhoogt, dit verstoort je testosteron niveau en groeihormoon productie.  Kort gezegd, dit kan leiden tot toename van vet en een vermindering van spiergroei. Probeer je stress te verlagen door bijvoorbeeld: yoga, meditatie en ademhalingsoefeningen.
  6. Je houdt niet bij wat je eet – Houd bij wat je weet zodat je weet wat er jouw lichaam ingaat. Je kan een eetdagboek bijhouden, maar je kan ook gewoon simpelweg met je telefoon een foto maken van elke maaltijd. Net zo makkelijk toch?
  7. Je eet niet genoeg vet – Onderzoekers hebben gevonden dat een juiste hoeveelheid visolie (vet) zorgt voor vetverlies. Pak je vetten uit de juiste voeding zoals: vis, avocado’s, cocos olie en dierlijke vetten. Je kan overigens ook visolie pillen kopen.
  8. Je drinkt niet genoeg water – Ik blijf het zeggen, maar het is zo belangrijk. Door 2-3 liter per dag te drinken zul je ervoor zorgen dat jouw metabolisme optimaal blijft.
  9. Je eet “gezond eten” dat eigenlijk niet zo gezond is – Door bepaalde marketinguitingen worden bepaalde producten als gezond neergezet. Let op het aantal suikers op de verpakking, sommige fruitsappen en sportrepen bevatten meer suikers en calorieën dan een blik cola.
  10. Je stopt met koolhydraten eten – Dit is een goede manier om snel af te vallen, maar als je traint en sport dan heb je op die dagen wel koolhydraten nodig om je energie te geven. Goede bronnen van koolhydraten op deze dagen zijn bijvoorbeeld: zoete aardappelen, volkoren granen, fruit en quinoa.
  11. Je drinkt geen post-workout shake – Drink na je workout een whey shake (ongeveer binnen 1 uur na de training). Wil je dit liever niet doen dan kun je ook een BCAA shake nemen tijdens of na je workout.

 

Grote interesse voor gezondheid, fitness en sport.

Vergelijkbare artikelen

4 4954

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.